Facebook

Tuesday, December 2, 2008

When Moon And Stars Smiling To You..

Korang nampak tak "smiley moon" ??? kejadian yang berlaku hanya beberapa puluh tahun sekali...Kagum sungguh aku dengan kebesaran Allah menjadikan keajaiban -keajaiban alam yang tak ternilai harganya.


Mulanya aku tak tau pun pasal benda nih, tapi tetiba dapat SMS suruh tengok, (Syahdu Jer.. Ingat Lak Kat awek Aku) aku pon pegi la cari dan akhirnya... lihatlah sendiri kebesaran Allah.

Tanggal 1 Disember 2008 kita dapat lihat anak bulan bergabung dengan 2 buah planet yang jaraknya beribu-ribu batu jauhnya di antara satu sama lain [the moon is 250,000 miles away, while Venus is 93 million miles away and Jupiter 540 million miles away], Unik kan?? Siapa yang ada tengok kejadian nih tadi?? ?



Akan datang, kejadian seumpama ini dijangka akan dilihat di Australia pada tahun 2036!!huhuhuh Masih adakah aku pada ketika itu???


Fakta:

Planet Venus dan Jupiter [membentuk mata kanan dan mata kiri] manakala anak bulan dibawahnya membentuk senyuman yang paling manis di angkasa malam ini...Subhanallah..

Share:

3 comments:

  1. lagi best kalau dapat tgk bulan tersenyum dengan orang tersayang..

    ReplyDelete
  2. ermm nk tauu tak!~

    Abah cakap kalu kite tgk ciptaan Allah (bintang, bulan, laut, pokok, awan dsb) kite juga diberi pahala.

    Maka dengan itu,layaklah kite sbg manusia menginsafi kejadian yang Maha Besar nih.

    :)

    ReplyDelete

BeMie's Followers

Total Pageviews