Facebook

Showing posts with label Fiqh. Show all posts
Showing posts with label Fiqh. Show all posts

Wednesday, January 1, 2014

Makna Bacaan Dalam Solat

Salah satu rahsia besar untuk khusyu' solat adalah dengan memahami maksud doa- doa di dalam solat, jd solat itu akan sampai ke hati.

 
Share:

Tuesday, May 24, 2011

Darah Nifas


Nifas pada syara` darah yang keluar kemudian daripada kosong rarim daripada anak, ketul daging atau darah beku yang asal kejadian anak adam pada dua yang akhir. Darah yang keluar semasa peranakan masih ada suatu yang tersebut tidak dinamakan darah nifas.
Share:

Monday, May 23, 2011

Mengenal Haidh



Haidh dari sudut bahasa ialah mengalir (السَّيْلاَن)
Share:

Tuesday, April 19, 2011

Arah Pandangan Mata Ketika Solat


Ada dalil yg menggalakkan ketika solat kita disunat kan menundukkan wajah melihat ke tempat sujud semasa berdiri. Hadith yg diriwayatkan oleh al-Baihaqi dan al-Hakim: "Adalah Rasulullah s.a.w menundukkan kepala baginda dan melontarkan pandangannya ke bumi (tempat sujud)".

Share:

Wednesday, March 30, 2011

Banyaknya Hutang Aku..


Tekan 104.. tak best... 105 pun tak best.. 106 pun takde citer bagus.. 551..adehhh apa ni takder citer best ker... Nak di jadikkan cerita BeMie tutup je tibi tu pastu masuk bilik lalu mengambil majalah yg belum habis baca lagi..

Share:

Follow by Email

BeMie's Followers

Total Pageviews