Facebook

Friday, April 10, 2009

Kepala Serabut.... Adehhh

Must Know Your Target - Gambar Hiasan

Ermmm... Bila pikir balik dah berpuluh tahun rupanya aku idup kat muka bumi ni... alhamdulillah masih lagi bernafas dan sihat tubuh badan.. kekekke.. tapi kekadang tu demam jugak..heheh...



Bila pikirkan sepanjang hidup aku ni .... standard laa ada turun ada naik, ada hepi ada sedih... kekadang tu mengeluh jugak dgn kejadian atau perkara2 yang tak diingini berlaku.. atau apa yang dirancangkan tak menjadi... mungkin ada sebab kenapa tuhan wat camtu..dan aku pasti mesti ada benda atau perkara yg lebih baik dari apa yg aku rancangkan akan berlaku... tapi sekurang2nya aku merancang "if we fail to plan, we plan to fail". Yang aku yakin mesti ada sebab kenapa tuhan cipta aku kat muka bumi ni.. Mesti aku ada kebaikan atau sumbangan... sebab tu aku tak risau sangat.. Dia dah tentukan aku akan jadik camner... rezeki aku camner .. jodoh aku semua laaa... kerana dia Maha Mengetahui... yang penting Doa Usaha Ikhtiar dan Tawakal (D.U.I.T)

Ada time tu terutama time sebelum tido..adehhh payah tul mata nak lelap.. terutama bila terfikir pasal masa depan.. uishhh takutnya... contoh soalan yg pernah timbul kat kepala hotak aku.. apa yang membanggakan mak bapak aku dengan adanya anak cam aku... entah laa..macam2 lagi la yang aku pikir... ishhhhhhhh malas nak taip nanti pikir lagi.. kekekke

Biasanya kalau aku tertekan aku akan duduk sorang2 dalam bilik ker, kuar sorang2 ke... masa tu kalau saper pun kol aku, aku tak angkat dan silap2 aku off jer tepon tu... Atau pun yg paling best silent modekan tepon pastu tidooo..... Aku tak suka share kekecewaan ataupun kegagalan dengan org lain sebab aku takut cam menyusahkan org... tapi ada jugak yang cakap kat aku, suh aku cerita, supaya aku boleh release apa yg bersarang kat kepala hotak aku... (aku memang boleh release terutama idea2 baru... ish macam2 la aku boleh kuar kan tapi bila bab problem aku jer aku susah sikit nak release.. ntah apsal tah...)

kalau boleh aku nak camtu..maksud aku bercakap sekiranya ada problem... tapi benda ni.. dah memang habit aku dari aku kecik lagi... skang ni jer baru berjinak2 nak buang perangai ni... (berahsia tentang diri)...

Anyway terima kasih kat org yg ada kat sekeliling aku yang mendoakan kesejahteraan, kesihatan dan yng mendoakan aku berjaya terutama orang yg aku sayang.... Tima kasih banyak.. i love you.. i really love you...

Apa2 hal jom kita layan & hayati video ni dari SM Salim feat Amy Search - Sama Rasa




Share:

16 comments:

  1. muka sentiasa nmpak happy je ye...tp kt hati sape yg tau. biase la tu....

    Hidup dan rezeki kiter da ditentukan camana(lauh mahfuzh) so jgnla terlalu risau. Buat apa yg termampu dan jgn force diri too much. Hidup sekali je tau...janji bahagia dan org yg kita syg slalu ada bersama. Tp usaha perluuuuuu...

    dunt worry too much dan blajarla luahkan apa yg perlu dengan org yg bole dipercayai only. Be yourself....sakit pala nk simpan smua...seriesss.

    ReplyDelete
  2. Duit buleh dicari..
    Tapi kasih sayang sukar untuk dicari..

    Haiyaaa~
    Penin pale tau kalu u keep all the probs by your ownself..
    If me, i prefer to share it wth my love ones..
    heee3x!~

    Dats d reason nape Allah ciptakan semua mende dlm dunia ni berpasangan..

    For whut??
    To share what they feel..
    To complete each other..

    Btw na une kadelikiren..
    huhuhuhu..

    ReplyDelete
  3. Ape nak serabut2 bro..

    Gi bercutii laaa..

    Konpemm ilang pening...
    huhuhu~

    ReplyDelete
  4. sesekali serabut tada hal la...
    erm mmg kita dcipta di dunia ada sbb nya...
    so trima la seadanya k....

    betul tu..gi la bercuti..
    klu mcm fara...
    fara lbh suka bercuti or tgk wayang sensorang...

    ReplyDelete
  5. Bemie carik jer saya kalau bemie takder teman. saya sudi teman bemie. kesian kat bemie. kepada org yg bemie sayang tu, jaga bemie elok - elok, sebelum saya ngurat dia. salam sayang dari saya.

    ReplyDelete
  6. kalau tak pun carik saya.

    ReplyDelete
  7. saper yang memanah tu? hensem.

    ReplyDelete
  8. Tu laaa.. nnt le bemie gi bercuti , bila ada duit lebih nnt... kalau bercuti pun kat mana yg practical... maksudnya value for money... korang ada cadangan tak?..

    ReplyDelete
  9. wah ramainya peminat bemie.. camni saya pun nak minat la

    ReplyDelete
  10. pegi pd la.. murah n dekat

    ReplyDelete
  11. mcm mana nak mula ni, saya sebenarnya dah lama kenal bemie dan kini saya dah pun berkahwin dan mempunyai anak 2 org. secara peribadi saya nak menyatakan yang bemie ni org yg sangat baik pernah saya jumpa, jadi macam komenter dia atas cakap kepada gf bemie sekarang harap dapat menjaga bemie dengan baik. apa yg saya kenal bemie adalah org yg sangat kuat semangat, cekal dan tak pernah putus asa, dia sangat suka sekiranyanya org yg rapat dengan nya memberi sokongan kepadanya dan saya pasti dia menganggap sokongan tu sebagai satu penghargaan untuknya.. kepada bemie selamat maju jaya dan tahniah kerana sukses dalam hidup, saya doakan kebahagiaan sentiasa bersama bemie.
    p/s bila nak kawen? lagi satu kalau kawen jangan lupa jemput saya. pernah terfikir dulu bemie adalah jenis lelaki yg saya idamkan, walau macam mana sekali pun saya bersyukur dengan apa yg saya ada sekarang dan saya tak dapat memutar masa lalu kembali.

    ReplyDelete
  12. Ni Saper pulak ni.... hadoyai... kalau aku nak kawen pun camner aku nak jemput, nama pun tak tau.. ish..

    ReplyDelete
  13. bemie..
    gi la PD ke pangkor ker...
    okie wut?..
    xpon..gi bercamping ke..memancing ke..masuk utan ker...
    lagi dekat kita ngan nature..lagi fresh otak kita taw...

    ReplyDelete
  14. masuk utan..
    hehehehe..

    lagi pening pale kot..
    Gi tmpt yg ade pantai laaa..

    Best wooo~
    Bulehh cuci mata sekali..
    Amacammm ok tk..
    =p

    ReplyDelete
  15. teringin nk camping ngan teringin nk naik basikal...

    ReplyDelete
  16. camping bestt. best lg kalo bole baring atas rumput mlm2 luar kemah n pndang bintang sambil brcerita ngn member. sronoknye..hilng resah, jiwa bahgia, kpala lapang (tingt zamn muda2 dulu kala) ;-d

    org tua ckp kalo serabut kpala bngun pg amek air smayang, smayang sunat 2 rakaat..(tahajud ke hajat ke). Insyaallah baik nnti..n muhasabah diri.

    **lamenya xnek beskal lps beskal kene curik. smpai hati pncurik.

    ReplyDelete

BeMie's Followers

Total Pageviews

Blog Archive