Facebook

Sunday, August 17, 2008

Dari RuSuk Adam

" Hawa ... diciptakan daripada rusuk Adam, bukan dari kepalanya untuk dijunjungi, dan bukan pula dari kakinya untuk dijadikan pengalas, tetapi dari sisinya, untuk dijadikan teman hidupnya, dekat dengan lengannya untuk dilindungi, dan dekat dengan hatinya untuk dicintai "
ERmm... bunyinya bestkan... so tulah.... aku memang menghargai pompuan dan pompuan memang layak dihargai... tapi jangan pulak pompuan tu kurang ajar.. menyebabkan aku tak der respect kat dier langsung... anyway setiap makhluk memerlukan antara satu sama lain.. untuk yg macam aku (species manusia lelaki) sudah tentu saya memerlukan seorang yang (berspecies manusia perempuan).. aku perlukan perempuan dalam kehidupan.. kalau takder sunyila rase... aku rasa sama jer cam org lain... camtu gak pompuan mesti perlukan lelaki..tul tak? Tapi yg penting bila kite dah ada org yg sayang dan kite sayangkannya... setialah.. pasal pada aku setia dapat memberi kepuasan... tak caya korang bandingkan dengan org yg ramai bf ker gf ker.. nampak jer hepi tapi sakit kepala... takder kesudahan... kite kena pegang pada prinsip ni " Tak penting dimana ia bermula, yg penting bila ia berakhir"... Contohnya kenal bila tak penting endingnya becinte ke tak becinta... becinte bila tak penting... endingnya tunang ke tak tunang... tunang biler tak penting endingnya kawin tak kawin... kawin bila tak penting endingnya cerai ke tak... camtu la jugak kehidupan.. hidup biler tak penting yg penting endingnya mengucap tak mengucap... Wallahualam.. Renung2kan...

Share:

2 comments:

  1. Saya setuju dgn pendapat saudara tu.

    Setiap yg bermula pastinya mempunyai penghujungnya sendiri.Tk kira cerita, permainan, perhubungan dan tentunya hidup kita ini sebahagian daripadanya.


    Bagaimana sesuatu itu bermula dan berakhir kita jualah yg melakarkannya.
    Semua yang berlaku di ats dunia ini bersebab.
    Andai kita bijak mengatur percaturan itu,maka berbahagia laa kita kelak.


    Kesimpulannya KITA sendiri buleh menjadikan sesuatu permulaan dan penamatnya indah dan bermakna.

    **Kehidupan kita esok merupakan apa yang kita lakukan untuk hari ini**

    -Salam Ramadhan-

    ReplyDelete
  2. "tak pnting di mana ia brmula..yg pnting bila ia berakhir". hmm..bole direnungkan.

    tp slalu pending n xde ending camana..huhu.
    xbrani buat keputusan namanya or takut hadapi risiko kot.

    ReplyDelete

BeMie's Followers

Total Pageviews

Blog Archive