Breaking News
Loading...
Tuesday, August 31, 2010

Berbuka @ Minas Tirith Dan Bersiap Untuk Ke Rohan

BeMie Dalam Bentuk Kuih
Ermm sempat lagi layan wat kuih siang tadi... kuih apa tah nama dia pastu terus ke bazar Ramadhan di sini, di Minas Tirith sebab semenjak balik ke Minas Tirith ni baru ni la Bemie sempat melayan bazar Ramadhan...


Bazar Ramadhan Di Minas Tirith

Agak ramai jugak org... sempat jugak la beli beberapa jenis kuih yg rase pelik dan tak penah makan... Bemie pun tak sempat tanya apa nama kuih tu sebab kakak yg jual tu bizi giler tapi menurut kata penduduk tempatan kat sini, itu kuih tradisional Bugis.. So kalau ada sesiapa yg berketurunan Bugis leh la bagitau Bemie apa nama kuih ni...

Kuih Tradisional Bugis

Rasa kuih ni macam ketupat pulut.. ala yg tiga segi tu.. cuma kuih ni lebih berair skit...

Kalau Ada Saper2  Tau Nama Kuih Ni Inform Bemie K..
Sebelum ke bazar Ramadhan tu sebenarnya Bemie dan adik pergi ke The Store untuk beli barang2 dapur sebelum kiteorang berangkat ke Rohan malam ni

The Store Minas Tirith
Sampai rumah lepas kemas2 barang yg dibeli tadi masa berbuka pun dah sampai.. beginilah rupa lauk pauk yg tak nampak ni..  yang penting ada tempe goreng.....


Cik Lime Sedang Asyik Minum Teh O

dan ada gak jemput2 kelapa yg Bemie rekues dari Mak semalam... ermm dapnya..


Jemput2 Kelapa

Tengok jam dah nak dekat kul lapan.. tapi mandi pun belum.. satu bende pun lum wat lagi ni.. pack barang pun belum bistu kul baper aku nak balik Rohan ni.. adehhh..

Dah Nak Kul Lapan La Bemie
Sedang sibuk menggelupur nak mandi semua tu.. sambil kunyah jemput2 tadi Mak datang bawak benda ni.... tadaaa....

Hehehe Dapat Hadiah Lagi

Samping / sampin tuk Bemie mak hadiahkan untuk hari raya dan sekali gus merangkap hadiah hari lahir aku... Tima kasih ye Mak.. huhuhu


I Did It My Way... (Yang Lain Semua Bintang Aku Sorang Je Bulat) Kau Kene Ingat Yg Kau Tu Sangat Istimewa...
Akhirnya Bemie dan Adik bertolak dari MInas Tirith pada pukul 1030 malam.. dan Alhamdulillah sampai di Rohan kire2 jam 1230 tgh malam..  huhu pastu kemas2 taip blog pastu sahur.. tgk la jap lg tidur kul baper...

13 ulasan:

  1. baiknya mak bemie...buat jemput2 kelapa yg direquest n bg hadiah :-)..sronok.


    da balik rohan ye..patutlah kelam kabut je Rohan bemie da balik. hehe

    ReplyDelete
  2. best ker puasa kat Middle Earth..?? haha...

    ReplyDelete
  3. tima kasih Mak hehehhe...

    ya.. BeMie berada di Rohan sekarang... mana de kelam kabut ok je tenang siap sambut red carpet lagi... mungkin org yg wat persiapan tu kot yg bz... bemie tak suh pun sambut.. takyah la kelam kabut sgt.. rilek2 jer heheh

    ReplyDelete
  4. @ Al Hafyz -ok jer cuma panas sikit ar kat sini hehehe

    ReplyDelete
  5. boleh le menari zapin pakai sampin baru mak bagi.. heheh..

    ReplyDelete
  6. kuih yang bemie tak tau tu kalau tak salah nama dia lepat.

    tapi kalau lepat nenek buat, selalu dalam dia ada kacang soya. nenek kata tu kuih tradisional jawa. jadi tak tau lah tu kuih yang sama ke tak. rupa memang sama, kena ikat ikat semua tu :)

    ReplyDelete
  7. hu2...rasa lapr lak tgk gmabr2 kueh tu..

    haippp~~

    ReplyDelete
  8. tu burasak nama nye

    ReplyDelete
  9. yup btul tu nama dia burasak. nasi yg diletak santan.

    ReplyDelete
  10. @ Julie - Ni tengah menari zapin la ni... hehehe
    @ Sofia - lepat lain la sofia
    @ najihah - kalo lapor.. jom makan
    @ Anon - tima kasih yer..
    @ noreed - tima kasih noreed.. sgt menghargainya.. heheh
    @ amira - kalau cam sedap mari kite mencekik.. heheh

    ReplyDelete
  11. nak mencekik macamne???tengah tunggu sponsor....hehehe

    ReplyDelete
  12. @ amira - sponsor..? mintak kat mak kamoo.. heheh

    ReplyDelete

Copyright © 2013 -BeMie'S WoRLd- All Right Reserved